Wyrwać się schematom!

Ostatnio mnie poniosło....Poniosło nawet daleko, choć nie doznałam znoju podróży, a dotarłam do Afryki i Ameryki Południowej. Lubię mapy, lubię przypatrywać się konturom kontynentów. Jednym z najdoskonalszych w moim odczuciu jest Czarny Ląd. Zawsze mnie ciągnęło w tamte rejony, zawsze fascynował ten tajemniczy świat - tak wielowątkowy! Afryka - prawdziwe bogactwo kultur, religii, języków. Przepastna studnia symboli, którymi mówią maski. Maski, które czasem tańczą - i też przemawiają w ten sposób, przekazują prastarą prawdę, mity, historię. Afryka może kojarzyć się z kawą, ale z ta kawą trzeba być ostrożnym, bo wchodzimy tu w rejony sprawiedliwego handlu. Może się kojarzyć z piaskiem. Ale warto wyjść poza schemat i skojarzenia mieć swoje własne. Moje zdjęcie na ziarnkach kawy - trochę przewrotnie, bo chcę zwrócić uwagę na coś ważnego. 


I Ameryka Południowa! Z czym Wam się kojarzy? Ja doceniam, że mogę pić nałogowo yerba mate pochodzącą z tego kontynentu. A kojarzy mi się niezwykłą ferią barw, mozaiką kultur, niesamowitym bogactwem cywilizacyjnym, no i te smaki, od których kręci się w głowie. Ameryka Południowa na pewno zaskakuje tak, jak Afryka! 


Moja i mam nadzieję Wasza przygoda z podróżami będzie trwać. Jak ją przemierzymy? Pieszo, na rowerze jak Kazimierz Nowak, samochodem tak jak lubicie najbardziej. Warto jest poznawać, odkrywać, a podróżowanie uczy  najlepiej...Wyruszmy w nasze małe, wielkie podróże, choć by dziś, choćby do lasu.....

Komentarze

  1. Piękna symbolika :) Zdjęcie na ziarenkach kawy rewelacyjne ! Jak myślę o Ameryce południowej to też pierwszym moim skojarzeniem są kolory, mnóstwo kolorów i odcieni:) Na razie dalekie podróże są w sferze marzeń, a dziś kocham te małe, nieodległe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, w sumie każdy w kontynentów jest kolorowy, prawda? Ale padło na Amerykę ;)
      A podróże kochajmy każde, bo nawet te najmniejsze bywają najbardziej odkrywcze!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty